Z hlavy na nohy!

Jak jsem o brigádu přišla... (Alice Tichá)

18.07.2010 21:03

Jako každý rok i tento jsem měla brigádu v ,,Mlíčňáku“ na Vítězném náměstí v Dejvicích. Jistě bude spousta z vás znát tento vyhlášený mléčný bar již z dob raného komunismu. Mimochodem, nic se tam nezměnilo, avšak já byla ráda, že mám práci, kde se nemusím upsat na celý měsíc či dva, ale pouze na 14 dní.

Minulý rok jsem se na prodeji zmrzliny a dortů nezastavila, ale tento rok jsem hned první den pocítila absenci zákazníků. Ta byla personálem sváděna na velká horka a prázdniny. Já jsem tomu tehdy nepřikládala velký důraz, jen jsem si říkala, že minulý rok, kdy jsem tam ve stejný čas byla, byly také prázdniny a horka, a lidé se hrnuli jako na běžícím pásu. Tentokráte jsem se dívala někdy i 20 minut z okna, aniž by přišel jediný zákazník.

V práci jsem nebyla ani 7 dní, když za mnou přišla vedoucí, že mi musí oznámit špatnou zprávu. Řekla mi, že mi tímto dnem končí brigáda a že zítra už nemám chodit. Byla to pro mě čára přes rozpočet, protože jsem s finančním příjmem počítala a už jsem měla rozplánováno, kam všude o prázdninách za vydělané peníze vyrazím.

Důvodem ukončení mé práce byly malé zisky, kvůli nimž se celý podnik dostával do větší a větší ztráty. Opravdovou příčinou nebyly ani tak prázdniny, velká horka či nedostatek peněz, nýbrž stavba tunelu Blanka. Už několik měsíců je odkloněn tramvajový provoz přes Vítězné náměstí na Podbabu, takže lidé, kteří se dříve díky tramvajím vyskytovali na ,,Kulaťáku“ a Prašném mostě, teď většinou zmizí v metru, aniž by se na Vítězné náměstí dostali.

A jsme opět u aktuálně diskutovaného tématu. Nejenom že už dlouhé měsíce chodíme staveništěm, že se nám propadá Praha pod zem, ale ještě díky této stavbě přijde člověk o brigádu. Pokud to takhle půjde dál, jsem přesvědčena, že některé obchody z Dejvic úplně zmizí, protože se neuživí. Naskýtá se tedy otázka, jaká další daň bude muset být za tento projekt zaplacena??

Teď mi nezbývá nic jiného než se vrátit na internetové stránky nabízející brigády a hledat si jinou práci. Ale prosím někde hodně daleko od tunelu Blanka…

Zpět

Diskusní téma: Jak jsem o brigádu přišla... (Alice Tichá)

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Vyhledávání

Naruby! © 2010 Všechna práva vyhrazena.